Högmässa

sön 2.8 kl. 11.00

Sankt Olofs kyrka

10 söndagen efter pingst - Trofast förvaltning av Guds gåvor

Efter mässan dricker vi kyrkkaffe tillsammans.

Gud, vår himmelske Far.
Du har anförtrott oss dina goda gåvor.
Gör oss kloka och trofasta
i allt vad vi gör.
Gör oss starka och uthålliga
när vi tjänar dig och varandra.
Gör oss lyhörda och trogna i vår kärlek.
Hör oss för Jesu Kristi skull.
Amen.

  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar

Öppna länk i ny flik